Bacharel em Ciência da Computação pela Universidade Federal do Maranhão, estudou Computação em Desenvolvimento de Jogos por um ano no Institute of Technology Sligo – na Irlanda – como parte de um programa de intercâmbio. Lá juntou-se uma equipe que recebeu o prêmio “Melhor em Arte Digital Original” durante o festival “Games Fleadh 2015” com o jogo “Hammy the Hamster”. De volta ao Brasil participou de projetos de pesquisa em Realidade Virtual e Aumentada e formou a equipe que recebeu o prêmio “Community Favorite – AR / VR Track” no “Leap Motion 3D Jam 2.0 2016” com o projeto “Virtual Real Meeting”. No mesmo ano foi um dos fundadores do estúdio Trapcat que lançou seu primeiro jogo, “Quadra Monsters”, para dispositivos móveis no início de 2017. Atualmente, é co-fundador e CTO da OPS! Game Studio e trabalha no jogo “Smoke Squadron”.

PROJETOS PESSOAIS:

Smoke Squadron

Smoke Squadron, is a local multiplayer arcade flight battle game, in which you control a small remote controlled airplane and battle using machine guns, missiles and a smoke trail that kills at touch.

www.smokesquadron.com
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Void

2D shoot’em up game in which the player fights the expasion of the great Void.

samanoso.gamejolt.io/void
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Quadra Monsters

Casual match-4 mobile game in wich you help the little monsters to escape the evil wizard.

Link
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Virtual Real Meeting

Virtual Real Meeting is a collaborative virtual environment designed to enable meetings from distance. Winner of the Community Favorite – AR / VR Track award on Leap Motion 3D Jam 2.0 2016

https://jansen.itch.io/vr-meeting
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HandShift: Virtual Reality Experience

HandShift is a Virtual Reality experience aimed to trick users’ brains by showing them a variety of hands with different appearances, sizes and fingers’ control.

https://jansen.itch.io/handshift
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Volumetric Visualization on Virtual Reality with Gesture Interaction

Volume visualization tool in virtual reality with gestural interaction and image segmentation tools to facilitate the analysis of medical data. Project developed at NCA – UFMA using the Unity 3D Engine, Oculus Rift DK2, Leap Motion Controller and an open source volumetric library.